Nástěnka

Global Classroom Partnership

je jedinečný mezinárodní studentský projekt, do něhož jsou zapojeny střední školy z Velké Británie, Německa, Švédska, USA, Jihoafrické republiky, Austrálie a České republiky (Gymnázium Zlin – Lesní čtvrť). Více se o projektu dočtete zde nebo na Facebooku.

Aktuality e-mailem

Antispam

Články

CERN a TECHNORAMA 2017

5. 10. 2017 - Alena Obšívačová, 3. D

Ze Zlína jsme vyjeli v úterý 26. 9. v 16:30 hodin. Po šestnácti hodinách cesty přes Německo jsme v 9 ráno následujícího dne dorazili do vesničky La Gruyére, kde jsme si udělali pěknou procházku k tamějšímu hradu, dále jsme pokračovali na sladkou prohlídku do čokoládovny Cailler v Broc a poledne jsme si zpříjemnili krásným výhledem na Ženevské jezero ve městě Montreaux, kde jsme také mimo jiné navštívili nejslavnější švýcarský hrad Chillon.

Odpoledne jsme se mohli vyfotit se sochou Emila Zátopka v Olympijském parku nacházející se ve městě Lausanne, které jsme si v pozdějších odpoledních hodinách prošli. Okolo osmé hodiny večer jsme přijeli všichni velice vyčerpaní do hotelu F1,který se nacházel na francouzsko-švýcarské hranici. V tomto hotelu jsme přespali celkem dvě noci.
Následující den jsme započali dopolední prohlídkou výzkumného centra pro jadernou fyziku CERN, kde jsme měli možnost proniknout do tajů této problematiky. Po tříhodinové vyčerpávající exkurzi vedenou panem Dr. Vincentem Smithem (University of Bristol), jsme dále pokračovali do Paláce národů v Ženevě, evropského sídla OSN. Zbytek dne jsme se kochali malebnými uličkami tohoto třetího největšího města Švýcarska.
V průběhu pátečního dopoledne jsme se přesunuli do hlavního města Bernu a posléze pokračovali do alpské přírody, horské vesnice Mürren, která se nachází ve výšce 1650 m n.m. Zajímavostí místa je to, že není dosažitelné běžnou automobilovou dopravou po veřejné silnici, ale pouze lanovkou. V této oblasti jsme se také zastavili u tamějších vodopádů, které nás uchvátily svým okouzlujícím dojmem. Na cestě do Zurichu jsme udělali rychlou zastávku ve městě Lutzern, které se může pyšnit nejstarším zakrytým dřevěným mostem na světě. Okolo deváté hodiny večerní jsme se přijeli ubytovat do hotelu Ibis, abychom načerpali síly na poslední den v této zemi.

V dopoledních hodinách jsme si tedy prošli největší švýcarské město Zurich. Následovně jsme se přesunuli do města Winterthur, kde jsme strávili celé čtyři hodiny v přírodovědeckém centru TECHNORAMA Tam jsme si mohli ověřit celou řadu fyzikálních zákonů v praxi a to zábavnou formou!
Po cestě zpět do Česka jsme se ještě zastavili v Kostnici na břehu Bodamského jezera, kde byl upálen Jan Hus.
Po náročné noci v autobusu jsme do Zlína dorazili v neděli v 7 ráno.