Uchazeči - Přijímací řízení
Informace k přípravným kurzům pro uchazeče na školní rok 2026/27 budou aktualizovány zde do listopadu 2025.
Zveme vás na naše Dny otevřených dveří
ve dnech 21. a 22. listopadu 2025,
kde budeme informace k přijímacímu řízení prezentovat.
Informace o příjímacím řízení
Vyhlášení přijímacího řízení
Přehled nabízených oborů vzdělávání – název a kód
-
- Gymnázium 79-41-K/41 (délka studia 4 roky)
- Gymnázium 79-41-K/81 (délka studia 8 let)
Kritéria přijímacího řízení:
- Gymnázium 79-41-K/41 (délka studia 4 roky)
- Gymnázium 79-41-K/81 (délka studia 8 let)
Předpokládaný počet přijímaných žáků do prvních ročníků pro školní rok 2026/2027:
-
- Gymnázium – délka studia 4 roky: 120 žáků
- Gymnázium – délka studia 8 let: 60 žáků
Podání přihlášky
Lhůta podání přihlášky pro 1. kolo přijímacího řízení
pro obory na naší škole: od 1. února do 20. února 2026
Způsoby podání přihlášek
Zákonný zástupce má na výběr ze dvou možností podání přihlášky.
-
- Elektronicky (s ověřenou elektronickou identitou – Mobilní klíč eGovernmentu nebo Bankovní identita).
- Podáním vyplněného tiskopisu s přílohami.
Podrobné informace
-
- Přihlášky na střední školy 2026
- Jednotná přijímací zkouška 2026│Jednotná přijímací zkouška (cermat.cz)
Údaje o naší škole
Název a adresa školy:
Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť; Lesní čtvrť III 1364, 760 01 Zlín
Obor vzdělání (kód a název), do kterého se uchazeč hlásí:
Gymnázium 79-41-K/41 (délka studia 4 roky)
Gymnázium 79-41-K/81 (délka studia 8 let)
Uchazeč o vzdělávání v oboru s maturitní zkouškou může pro 1. kolo přijímacího řízení podat přihlášku až na tři střední školy. Kromě tří výše zmíněných přihlášek může uchazeč v prvním kole přijímacího řízení podat navíc až dvě přihlášky do oborů s talentovou zkouškou. Může tak v prvním kole podat dohromady až 5 přihlášek.
Přílohy přihlášky:
Doložení prospěchu ze základní školy (nejlépe ve formě výpisu od ZŠ, příp. kopií vysvědčení)
Uchazeči o čtyřleté studium – zohledňujeme prospěch z obou pololetí 8. třídy a prvního pololetí 9. třídy z těchto předmětů: ČJ, cizí jazyk, OV, Dě, Ze, Ma, Fy, Ch, Př. Body za prospěch se udělují podle pořadí uchazečů v prospěchu ze ZŠ. Uchazeči bude přičtena hodnota 5 k průměru známek, pokud je z těchto předmětů v uvedených klasifikačních obdobích hodnocen známkou nedostatečnou.
Uchazeči o osmileté studium – zohledňujeme prospěch z obou pololetí 4. třídy a prvního pololetí 5. třídy z předmětů ČJ, AJ a MA. Body za prospěch se udělují podle pořadí uchazečů v prospěchu ze ZŠ. Uchazeči bude přičtena hodnota 3 k průměru známek, pokud je z těchto předmětů v uvedených klasifikačních obdobích hodnocen známkou horší než dobrou.
Účast v soutěžích, jazykové certifikáty - POUZE PRO UCHAZEČE O ČTYŘLETÉ STUDIUM!
Uchazeči o čtyřleté studium mohou obdržet v rámci přijímacího řízení body za doložené umístění (do 6. místa či pořadí) v okresních a vyšších kolech předmětových soutěží jednotlivců (matematická, fyzikální, astronomická, chemická, biologická, dějepisná a zeměpisná olympiáda, olympiáda v českém jazyce, konverzační soutěž v cizích jazycích), vyhlašovaných MŠMT, a dále za předložené jazykové certifikáty (např. PET, KET, FCE, Fit in Deutsch, Zertifikat in Deutsch, DELF apod.) - za každý cizí jazyk se započítá pouze jeden certifikát, ten s nejvyšším bodovým ohodnocením v rámci přijímacího řízení na naše gymnázium. Kopie diplomů nebo výsledkových listin a certifikátů uchazeči přiloží k přihlášce na SŠ, případně dodají na gymnázium osobně (v tom případě předloží kopii a orginál k ověření) nebo vložením do zaručené komunikace systému Dipsy do 24. dubna 2026.
Poskytnutí podpůrných opatření při přijímací zkoušce
Uchazeči se speciálními vzdělávacími potřebami, kteří mají nárok na poskytnutí podpůrných opatření při přijímací zkoušce, uvedou toto v přihlášce a přiloží k přihlášce doporučení Pedagogicko psychologické poradny nebo Speciálního pedagogického centra.
Lékařský posudek se k přihlášce ke studiu na naší škole NEPŘEDKLÁDÁ.
TERMÍNY ZKOUŠEK ve školním roce 2025/2026
čtyřleté studium
-
- 10. 4. 2026 - první termín
- 13. 4. 2026 - druhý termín
osmileté studium
-
- 14. 4. 2026 - první termín
- 15. 4. 2026 - druhý termín
Náhradní termín (pro všechny obory vzdělání - pro případ nemoci uchazeče):
-
- 1. termín: 29. 4. 2026
- 2. termín: 30. 4. 2026
Další informace k přijímacímu řízení
-
- Jednotnou přijímací zkoušku z ČJ a MA koná uchazeč dvakrát, a to na školách dle svých přihlášek, místo konání určí Cermat.
- Informace k jednotné přijímací zkoušce na stránkách Cermatu.
- Žádnou další vlastní zkoušku či pohovor naše škola nebude realizovat.
- Žáci, kteří získali předchozí vzdělání v zahraničí, mohou podat žádost o prominutí zkoušky z ČJ včetně dokladu o předchozím vzdělávání v zahraničí (potvrzení školy, vysvědčení). Tito žáci konají pohovor z ČJ.
- Ukázkové testy jsou již nyní k dispozici na webových stránkách Cermatu.
Podrobné informace o přijímacím řízení do 4letého i 8letého studia na našem gymnáziu podá:
Mgr. Jana Dvořáčková
Tel.: 577 585 513, 577 585 505 (spojovatelka 577 585 111)
E-mail: dvorackova@gymzl.cz, gz@gymzl.cz
Proč studovat Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Gymnázium Zlín – Lesní čtvrť chápeme jako prostředí a společenství, které zodpovědně a s vědomím sdílených cílů utvářejí učitelky, učitelé, zaměstnanci školy, žákyně, žáci, jejich rodiče a také všichni přátelé školy. My všichni chceme, aby toto prostředí bylo bezpečné, a tak ve shodě usilujeme o vzájemný respekt, slušnost, spravedlnost a dobré mezilidské vztahy.
Podporujeme všestrannou vzdělanost a důraz klademe na svobodné a kritické myšlení. Učitelky i učitelé vystupují jako průvodci na cestě vzděláváním a objevováním světa ve všech jeho podstatných souvislostech. Naší inspirací je dynamicky se měnící svět plný příležitostí, na které jsme připraveni adekvátně reagovat.
Jsme školou, kde všichni přijímáme zodpovědnost za sebe a své činy a trvale na sobě pracujeme. V partnerském duchu rozvíjíme celkovou osobnost, talent a silné stránky žákyň a žáků. Ctíme a chráníme demokratické hodnoty a lidská práva.
Naší vizí je absolvent, který:
-
- je všeobecně vzdělaný v humanitních i přírodovědných oborech, aktivně využívá a pracuje s moderními technologiemi, dokáže komunikovat česky, anglicky i dalším cizím jazykem a je v něm probuzen zájem o kulturu a sport,
- přistupuje ke světu aktivně: hledá svou roli ve společnosti, je flexibilní a kreativní při řešení problémů, pečuje o životní prostředí a hlásí se ke zdravému a udržitelnému životnímu stylu, orientuje se v různých životních situacích a je připraven je řešit,
- umí vnímat, pozorovat, abstrahovat, zobecňovat, dokazovat, činit závěry a kriticky myslet, rozpoznat manipulace i dezinformace a reagovat na ně,
- projevuje lidskost, je ohleduplný, vstřícný a se smyslem pro zodpovědnost.
Naše vzájemné vztahy a komunikaci společně budujeme na těchto základních hodnotách:
-
- individualita každého jedince a z ní plynoucí právo na vlastní názory a postoje,
- vzájemný respekt, ohleduplnost a dodržování stanovených pravidel, civilizované způsoby řešení konfliktů,
- všestranně přínosná spolupráce i vlastní seberealizace při práci i ve volném čase,
- odpovědnost za školní prostředí a jeho stav, jeho kultivaci a rozvoj,
- pozitivní vztah k budoucím generacím vedoucí nás všechny k tomu, abychom naše prostředí předávali v lepším stavu, než v jakém jsme ho převzali od svých předků.
K naplnění naší vize využíváme:
-
- propojování znalostí z různých oborů, abychom poznávali svět z neobvyklých úhlů pohledu, a rozvíjeli tak kreativitu a fantazii,
- vlastní odvahu a aktivitu pro zkoušení nových postupů,
- zapojování žákyň a žáků do rozhodovacích procesů prostřednictvím studentské samosprávy,
- další vzdělávání učitelů a jejich vzájemnou spolupráci jako zdroj pedagogické inspirace,
- spolupráci s dalšími školami, subjekty, případně širokou veřejností,
- moderní vybavení, učební pomůcky a materiály včetně těch, které si vytvoříme sami.
Společně vytváříme příjemnou atmosféru a pohodové klima založené na:
-
- radosti, která harmonizuje tělo i duši,
- přátelství, které navzájem pozitivně propojuje lidi,
- optimismu a humoru, které umožňují získávat nadhled,
- pocitu sounáležitosti a schopnosti naslouchat druhým, které přispívají k dobrým mezilidským vztahům.