5) English for Teachers, Španělsko

Training course English for Teachers
Sevilla, Španělsko

5. – 9. 7. 2021

Ing. Jan Michlík  

 

Kurz angličtiny iDevelop je určen pro učitele a další zaměstnance školy. Jeho cílem je zlepšit jazykové dovednosti a současně si vyměnit profesní a kulturní zkušenosti. K dosažení těchto cílů je celý program kurzu založen na aktivní účasti, efektivní komunikaci a konstruktivní diskusi. Vyučované moduly navíc kombinují jazykové, vzdělávací a kulturní aspekty a jsou plně přizpůsobeny konkrétním očekáváním, potřebám a úrovni každé skupiny. Ostatní účastníci kurzu byli učitelé a nepedagogičtí pracovníci ze dvou polských měst. Celý průběh kurzu se nesl ve vřelé přátelské náladě. Vyučování neprobíhalo pouze ve vyučovací místnosti, ale také po samotné Seville, částečně také ve formě výletů do Malagy a Cádizu – jazykové lekce v autobuse, následně prohlídka měst a památek.

K absolvování jazykových kurzů a zvyšování jazykové úrovně angličtiny mě vede rostoucí potřeba komunikace v anglickém jazyce v roli IT pracovníka i učitele. Stále častěji jsem nucen komunikovat s call centry a helpdesky zahraničních firem, využívat anglických výukových textů a komunikace se zahraničními učiteli při jejich návštěvách našeho gymnázia.

Absolvováním tohoto kurzu jsem chtěl prohloubit své komunikační dovednosti v anglickém jazyce a navázat tak na přínosný jazykový kurz, kterého jsem se zúčastnil již v minulém roce na Maltě. Každodenní „nucené“ používání jazyka u mě výrazně přispělo ke snížení zábran a obav z komunikace v anglickém jazyce. Rozšířil jsem si slovní zásobu a zlepšil výslovnost.

Při učení a procvičování angličtiny ve spolupráci se cizojazyčnou skupinou učitelů jsem si i zde zlepšil své jazykové dovedností a kompetence. Zároveň jsme průběžně sdíleli zkušenosti a znalosti s ostatními účastníky kurzu. V příštích letech se pokusím zúčastnit dalších forem kurzů programu Erasmu, ve kterých se pokusím aplikovat zlepšení svých jazykových znalostí.

Průběh výuky obsahoval běžné formy výukových materiálů. Nejčastěji šlo o propojení poslechových cvičení a vizuální učení – prohloubení použití vizuálních zdrojů, jakými jsou prezentace, průvodce nebo informační listy. Zajímavé bylo oživení výuky znalostními soutěžemi v aplikaci Kahoot.

Při výuce jsme často aktivně komunikovali a spolupracovali s ostatními účastníky formou dialogů ve dvojicích nebo skupinových rozhovorů a diskusí.

Sdílením informací s účastníky kurzu z jiných zemí EU jsem měl možnost získat informace o školských systémech, způsobech výuky v dalších evropských zemích. Zajímavé pro mě z pohledu IT bylo srovnání materiálních podmínek na školách.

Získané jazykové a komunikační kompetence mi posloužily ke zpestření vlastní výuky, kdy častěji zařazuji do výuky různé prvky metody CLIL, snažím se v hodinách využívat anglické verze používaných programů a u svých žáků tak rozšiřovat jejich jazykové dovednosti v praktickém využití.