19. 10. 2018 - Mgr. Jana Dvořáčková, Mgr. Pavel Dlouhý

Erasmus Day 2018

V letošním roce se v České republice konala akce s názvem Erasmus Days, jejímž cílem je propagace aktivit programu Erasmus+. Jelikož naše škola již několik let úspěšně realizuje projekty v rámci tohoto programu, podpořili jsme tuto akci také na našem gymnáziu.


Erasmus Day na naší škole proběhl dopoledne v pátek 12. října. Učitelky a učitelé, kteří se aktivně účastní zahraničních kurzů a výměnných pobytů na partnerských školách po celé Evropě díky projektům Erasmus+, si připravili na páteční dopledne ukázkové hodiny pro své žáky i kolegy.

Aktivity v hodinách byly zaměřeny na nové výukové metody, které si učitelé na zahraničních mobilitách osvojili a úspěšně je využívají ve výuce. Své dovednosti a zkušenosti prezentovali svým kolegům, kteří se mohli inspirovat a získat zajímavé podněty pro svůj další profesní rozvoj. Jako příklady lze uvést metody výuky využívajících moderních technologií a online zdrojů nebo metodu CLIL, která umožňuje využívat částečně prvky výuky všeobecných předmětů v anglickém jazyce. Prezentovány byly také žákovské projekty realizované na platformě eTwinning a připravena byla i prezentace všech našich školních projektů v programu Erasmus+.

Přestože měla tato akce svou premiéru, věříme, že splnila svůj cíl, o čemž svědčí i odezva ze strany účastníků:

"Postřehy V rámci Erasmus Day, který byl na naší škole pořádán v pátek 12.10.2018, předvedla paní kolegyně Mgr. Daňková v praxi metodu CLIL, již studovala v rámci svého pobytu v Oxfordu. Jde o výuku odborného předmětu – v tomto případě dějepisu – v angličtině. Paní Daňková si do této hodiny v 1D přizvala na pomoc i výborné studenty angličtiny z paralelních tříd, a s celou skupinou předvedla dvě aktivity: jednak žáci řešili na základě textu Eposu o Gilgamešovi, který četli anglicky v minulé hodině, ve skupinách úkoly, v nichž prokazovali své znalosti anglického jazyka i obsahu známého eposu. V druhé části hodiny žáci sledovali videozáznam anglického výkladu tohoto Eposu, doplněného animovanými ukázkami, a plnili přitom úkoly na připraveném pracovním listu. Příprava takové hodiny je velmi náročná pro vyučujícího i obtížná pro žáky, ale je velmi motivující, když žáci mohou využít své znalosti jazyka v odborném předmětu, což je nakonec může výborně připravit na odborné studium v zahraničí." (Mgr. Jana Dvořáčková)