26. 10. 2020 - Mgr. Pavel Dlouhý

ErasmusDays 2020

Ve dnech 15. - 16. října se naše škola již potřetí zapojila do celoevropské akce Erasmus Days. I když byl provoz školy omezen pouze na distanční formu výuky, přesto naši učitelé a žáci realizovali mnoho zajímavých aktivit. jejichž cílem bylo představit projekty školy v Programu Erasmus+. O některé z nich se podělí i s vámi.


"Ve výuce dějepisu ve 3.D byla v rámci Erasmus Days použita metoda CLIL, což je spojení obsahového a jazykového vzdělávání. Opakování tématu "Španělská občanská válka a její reflexe v literatuře a umění" bylo vedeno v angličtině (kvíz na Kahootu, diskuse). 

V závěru hodiny pak vyučující seznámila žáky a žákyně s možností výjezdu do partnerské školy ve španělském městě Muskiz, případně návštěvy Bilbaa či Barcelony."
(Mgr. Dagmar Daňková)

 

"Na dny 15. a 16. října jsme měli připravené aktivity v rámci projektu Erasmus+. Současná situace nám sice zabránila zúčastnit se aktivit ve škole, ale nezabránila nám si těmito aktivitami zpestřit distanční výuku a šedivé deštivé dny.

Žáci se seznámili s hlavní myšlenkou projektu, kterou je poznávání rozličných kultur států Evropské unie, myšlenky seznamování se s ostatními studenty z evropských zemí a samozřejmě používání cizích jazyků.

Představila jsem žákům země, které jsem navštívila v rámci projektu Erasmus+ a také je motivovala se tohoto projektu zúčastnit.

Studenti poté vypracovali prezentace na témata My favourite country a Qué es España para mí (Co znamená Španělsko pro mě). Tyto prezentace si studenti poté představili v online hodině. Na závěr jsme si zahráli znalostní kvízy o Velké Británii a Španělsku v aplikaci Kahoot."
(Mgr. Eva Frgalová)

 

"V minulém týdnu jsem se ve svých hodinách pokusila i na dálku zařadit aktivity, které jsem měla připravené na Erasmus Days. V rámci hodin jsem svým žákům prezentovala především výměnný pobyt mezi naší školou a školou Centro de Formación Somorrostro v Bilbau, jeho cíle a smysl.

Také jsem jim představila eTwinningové projekty, kterých jsme v rámci výměny zúčastnili. Žáci projevili o tento typ mobility zájem, rozpoutala se diskuze a všichni doufáme, že již brzy budeme moci na spolupráci navázat a začít nový projekt výměny.

U starších žáků jsem se věnovala předávání praktických zkušeností získaných během svých pobytů na Erasmu a zaměřených především na využívání moderních technologií. Žáci pracovali ve skupinkách na prezentacích, které se zaměřili na naši školu. Využívali k tomu pro ně nové nástroje Sway (Microsoft 365) a Adobe Spark web page. Obě skupiny si nové nástroje pochvalovali. Doufají, že budou moci zařadit své nově nabyté dovednosti v rámci jiných předmětů."
(Mgr. Hana Martinková)