23. 3. 2024 - Justína Kruková 6XA, Amálie Knotková 2D

Dámská jízda s Erasmem do Itálie

V neděli 3. března se skupinka tvořená osmi studentkami a dvěma učitelkami, paní Martinkovou a paní Jurčákovou, vydala na cestu do italského města módy, Milána. Díky projektu Erasmus + jsme na týden mohli zavítat do země proslavené těstovinami a pizzou a seznámit se tak s místními lidmi, kulturou a zvyky.

Nedělní let z Vídně do Milána trval jen 1 hodinu a 30 minut, takže než jsme si stihli zvyknout na vzrušení z vzlétání, už jsme zase přistávali. První setkání s rodinami nás potkalo hned na letišti, kde jsme se seznámili se svými hostujícími italskými studenty, se kterými nás čekal týden plný zajímavých zážitků.

Po nedělním přivítání nás čekal první společný program, a to icebreaking aktivity v místním kulturním domě, u kterých jsme měli šanci se seznámit i se studenty z ostatních 3 zemí –Německa, Finska a Španělska. Odpoledne následoval individuální program s hostujícími Italy, kteří nás vzali například do nákupních center nebo na prohlídku města.

Úterní dopoledne jsme strávili ve škole programováním LEGO robotů ve skupinkách se studenty z ostatních zemí a po obědě jsme se vydali na společnou prohlídku části Milána a také ochutnávku jejich typické zapečené tortilly Piadiny .

Ve středu nás čekal hromadný program, a to výlet k jezeru Como, kde jsme po prohlídce města navštívili Voltovo muzeum a absolvovali vyhlídkovou plavbu lodí po jezeře.

Další den jsme se opět setkali ve škole, kde pro nás byla připravena přednáška na téma Fast fashion, podle které jsme následně po skupinkách zpracovávali projekt, který jsme si i odprezentovali před ostatními studenty. Ve čtvrtek večer nás italští studenti vzali na Bowling, kde jsme si užili spoustu zábavy.

A v pátek, náš poslední den, jsme navštívili samotné centrum Milána. Nejdříve jsme šli na prohlídku Katedrály Narození Panny Marie (Duomo di Milano), odkud nás okouzlily nádherné výhledy, a poté jsme se po skupinkách vydali na důkladnější prozkoumání tohoto nádherného města.

Naší poslední aktivitou byla rozlučková oslava v kulturním domě, kde jsme si prezentací a fotkami shrnuli celý uběhlý týden, dali si jídlo a pořádně si zatancovali.

Naposledy jsme se vyspaly a další ráno už jsme se potkaly i se slzami v očích rovnou na letišti.

Rozloučení s rodinami bylo velice emotivní, protože i za týden se nám podařilo navázat velice krásné vztahy. Už nás čekala jen cesta zpět domů, a kromě suvenýrů jsme si domů vezly i plno zážitků, na které rozhodně jen tak nezapomeneme.